Wednesday, January 24, 2018

AKU..HARI INI..SEMALAM....DAN AKAN DATANG...

Dah dekat setengah tahun dok menulis...
saja menyibuk kan diri tambah plok..
hadir nyer kawan baru dalam hidup aku..
baby shark do do..hahahha
walaupun bukan anak aku..
tapi cukup menghiburkan hati aku..
sebab tulah darah tinggi aku makin turun..
minyak je yang tak turun2..hahahahh

dan alhamdulillah dah 2 bulan darah aku turun...
bulan 11 hari tu 113/94..
bulan 12 turun lagi 104/64..
dan sekarang masih lagi diet walaupun rasa macam nak koma..
hahahhaha...
bulan 3 baru ambik darah plok...
malas nak fikir pasal sakit..
bak kata yob tajnur..
usia makin meningkat...
hahaha..
alhamdulillah doa kalian buat aku sihat...





sejak dah pandai meniarap ni makin buas..
tak terlayan dah aku..
tapi pelangi baru tetap takan takan sama dengan ..
pelangi yang lama...




untuk kenangan..
mana lah tau kan..
kot2 pendek umur..
hahahha..
ada lah jugak kenangan..





hobi menembak tetap takan aku lupa..
walaupun sekali sekala..
sekarang ni pun dah jarang sangat turun ke kebun..
sibuk..
tambah2 dah dekat nak pilihanraya ni..
huawawwawa..

kesepian itu tetap ikut aku..
tetap meracun jiwa aku..
tetap membunuh aku..

Sunday, August 27, 2017

POTASSIUM DAN ANTIBIOTIK...

Dah lama sangat tak menulis..rasa macam sedikit kekok...
terlanjur dah bukak laptop ni..
menulis lah sikit...
dalam seminggu 2 ni asik ulang alik ke spital je...
sibuk dengan kenduri kendara...
dengan sakit kepala..makan daging banyak sangat kot...
hari ni ada date dengan doktor...
pasal ujian x ray hari tu...
paru2 aku ada mengalami jangkitan kuman...
mungkin baru nak membiak agak nyer..
dan aku jugak mengalami kekurangan potassium dalam buah pinggang..
potassium aku hanya 2.7....
normal 3.5-5.0 mEq/L
sedih wooooo....
mungkin jugak sebab darah tinggi aku naik kot...
paras kolestrol plok zuppp..naek..5.75..
nak kena diet lagi lah ni..
kalau tak turun jugak tahun depan,..
harus adabi..kena makan ubat..
bertambah lagi ubat aku..
huhuhuhu..

ni yang aku duk google cari makanan apa yang penuh dengan potassium..
salah satu nyer pisang...
dan hari ni peti aku penuh dengan pisang..
hahahha...
dah macam monyet sudah nyer..

tapi takpe..sekurang2 nyer aku masih lagi dalam perhatian Allah..
sebab itu aku di bagi sakit...
nak tau apa itu POTASSIUM...klik je kat SINI..
aku nak citer panjang pun tak berapa nak pandai sangat...





ni antibiotik untuk paru2 aku..
mesti habis dalam masa seminggu..
ni lah akibat nyer kalau suke sangat merokok..
hahahah...

ini ubat potassium aku..
untuk 3 hari..
pah 3 hari kena ambik darah balik..
untuk cek dah naik ke belom..


Monday, April 10, 2017

SEPI

Sepi itu mati...
Mati tapi bernyawa...
Bernyawa tapi tak punyer jasad...
Berjasad tapi kelam...
Kelam dan hilang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...